Information om TV4-kanalerna och C More
Avtalet mellan Com Hem och TV4:s ägare Telia, som reglerar TV4-kanalerna och C More har upphört att gälla och därför har Com Hem ersatt dessa kanaler med annat utbud tillsvidare.

Com Hems högsta prioritet är givetvis fortsatt att nå en överenskommelse med Telia så snart som möjligt.

Det är Com Hem som sköter förhandlingarna med Telia, och inget som vi fastighetsägare i nuläget kan påverka. Vi inväntar en överenskommelse mellan Com Hem och Telia.

För dig som köpt individuella digital-tv-abonnemang kommer ni få mejl och sms angående ersättningskanaler eller annan kompensation.

Följ de senaste uppdateringarna om förhandlingen på www.comhem.se/aktuellt

Då det på senare tid anmälts flera stopp i våra sopnedkast och det även vid några tillfällen samlats skräp i trapphusen vill genom nedan länk till vår hemsida påminna om hur vi hanterar vårt avfall för allas trevnad och för att föreningen ska slippa onödiga kostnader.

Sophantering

Hälsningar
Styrelsen

Det har under måndagen uppdagats att Stokab inte kan tillhandahålla installationsmaterial förrän under fredag 29/11. Detta medför att A3 har blivit tvungna att skjuta upp installationsdagen.

De som anmält intresse för installationshjälp kommer att kontaktas av A3 och erbjudas samma hjälp under fredagen den 29/11.

De som inte har hämtat ut routern ges en ny möjlighet innan styrelsemötet tisdag den 3/12 mellan 18-19. 

Kundservice A3:

Telefon: 0770 910 200

Vardagar: 08:00 – 16.00

Lördagar: 10.00 – 14.00

Söndagar: Stängt

Email:

Hemsida: a3.se

 

Hälsningar
Styrelsen

Som tidigare aviserats kommer A3 att ta över leveransen av bredband för vår gruppanslutning onsdag 27/11.

Här kommer ytterligare information inför bytet.

Söndag 24/11 kommer styrelsen att dela ut nya routrar mellan kl 12-15 i styrelserummet i tvättstugan. Det kommer att delas ut 1 router per lägenhet som ni kommer att få kvittera. TA MED LEGITIMATION. (detta gäller ej de hyresgäster som inte valt att inte gå med på detta erbjudande).

För de som inte kan hämta ut detta på söndag finns även möjligheten att hämta ut routern måndag 25/11 mellan 18-20.

 

Onsdagen 27/11 kommer installationen att ske varför internet kommer att ligga nere under vissa perioder under dagen.

Från kl 12 kommer det att finnas en tekniker som kan bistå med installationshjälp för de som önskar detta (utan extra kostnad). Intresseanmälan för detta lämnas när router hämtas ut söndag 24/11.

Kundservice A3:

Telefon: 0770 910 200

Vardagar: 08:00 – 16.00

Lördagar: 10.00 – 14.00

Söndagar: Stängt

Email:

Hemsida: a3.se

Hälsningar
Styrelsen

Den 27/11 kommer vi flyttas över till vår nya leverantör för bredband.

Instruktioner för aktivering

Visst avbrott i uppkopplingen kommer märkas under dagen. Det kommer dock finnas en tekniker på plats för att hjälpa de boende som har problem med aktivering och/eller uppkoppling. Gällande detta hänvisar vi till leverantörens kundservice.

Ny leverantör är A3 och i månadsavgiften på 78 kr ingår bredband och ip-telefoni(kostnader kan tillkomma för utrustning och/eller andra val än grundabonnemang) samt möjlighet till TV via bredbandet med underleverantören Sappa. För information om detta hänvisar vi till A3:s kundservice.

Kundservice A3:

Telefon: 0770 910 200

Vardagar: 08:00 – 16.00

Lördagar: 10.00 – 14.00

Söndagar: Stängt

Email:

Hemsida: a3.se

Den utlovade routern till alla boende har ännu inte levererats till föreningen, men kommer delas ut så snart den kommer. Denna router behövs dock inte för att aktivera uppkoppling hos A3 utan där kopplar du bara upp din dator direkt mot bredbandsuttaget uppe vid insidan av din ytterdörr.  

Hälsningar
Styrelsen